Ce te amuză...

...nu mă amuză chiar de loc, ba chiar mă întristează. Mai nou ţi se pare că e mişto cum au început să scrie oamenii, da băieţii aia "deshteptzi" îi şti tu de la colţul străzii. Ţi se par mişto "pojele" de hai5.com, mai ales te atrage modul politicos cum se adresează celor din jur, aici dau un exemplu:

Copil: Babo mâncaţi-aş pula dăte din mijlocul drumului, că de nu te urcă vreo maşină!
Traducere liberă: Doamnă vreau să va ajut să traversaţi strada, Doamne feri de vă calcă vreo maşină!

Da,copii au început să crească din ce în ce mai repede.

Până acuma cred că ai recunoscut chestiile astea ă î ş ţ â , oare cum le zicea? Nici o problemă te ajut eu să îţi aduci aminte că doar de pe a I-a ai uitat. Acele chestii se numesc frumos şi didactic DIACRITICE şi cam din toate tările din Europa noi suntem singurii care le folosim. Cei care fregventează siteuri cu băieţi frumoşi şi fetiţe trăznet le ştiţi sub genericul de: sh tz etc. Dar nu va faceţi griji văd că fenomenul ia aploare şi nu ma supăr, că doar nu terfeliţi limba, uite până şi un site de ştiri vă ajută click. Uite şi ei săracii au uitat complet de diacritice.
Dar există ceva ce mă îngrozeşte şi mai tare, ştiţi ce e aia? Vă spun eu, prescurtările. Da prescurtările, din cauza lor cred ca în următorii 3 ani vom avea un nou DEX (Dicţionar explicativ al limbii române).
...:*Deea::*... :cmf?
Alina: tu la kt ai vb?
...:*Deea::*... : nu e aia pb
Alina: asa vb d parca cin stie c i-am promis dc vine
Un mic exemplu nu strică niciodată, asta îmi spunea întodeauna profesorul de istorie, desigur după aceea scotea cheia şi mă prindea de ureche.

Dar nu e vorba numai de asta, aţi obesvat în ultimul timp cum şcoala nu îşi mai are rostul. Elevul strălucit şi desigur emancipat se duce acum la o ora din materia respectivă, şi în mod independent toate cunoştiinţele despre materia respectivă îi sunt atribiute în mod instantaneu. De aceea avem atât de mulţi şi străluciţi vorbitori de engleză, uitaţi:





















După mine o parte din vină se poate atribui şi profesorilor, care ar trebui să stopeze acest "defect" începând cu clasele cele mai mici.

Fenomenul "Mănăştur", aşa cum îl numesc eu şi un prieten, este defapt manelizarea populatiei şi nimic mai mult. Un gen de cultură al carui esenţă se poate reduce la prostie, pură şi netulburată. Un fenomen ce a pornit de la versuri ieftine, băieţi cu suflet închins şi fete nevoiaşe, trăind după mottoul: "Băutură să avem!". Întradevăr ceva trist, dar ceva evitabil dacă cei obligaţi să ne lumineze minţile pun piciorul în prag.

5 comentarii:

Sanda Gabor spunea...

Nu stiu exact la ce te referi sau poate nu am baut destula cafea inca, dar profesorii incearca sa faca elevul sa inteleaga ca grafia si oralitatea sunt specifice unei anumite limbi, sunt un semn de individualizare a unei comunitati. Dar, o anumita comunitate este in schimbare, indivizii "noi" percep aceasta legatura in mod diferit deci cred ca se poate admite ca limba se schimba. Profesorii incearca sa transmita memoria colectiva pana la data cea mai recenta admisibila si cam atat. Eu as zice ca a transmite logica universala ar fi targetul unui profesor dar...

Shinigami Kid spunea...

Probabil că aţi înţeles dar nu pe deplin ce am vrut să zic. Ştiu că cultura noastră este întro schimbare continuă, dar ideea de bază este în care este direcţia în care se îndereaptă acea schimbare în pozitiv sau negativ. Câte elemente sunt pozive şi câte negavive pe care le acaparăm prin din împrumuturi şi evoluţie ca popor. Tinerii au acaparat ce este negativ mai mult, şi la modul de predare/învăţare mă refeream la mentalitatea elevului, ceea de-a se crede suprem cunoscător. Profesorii încearcă se continue predatul aşa cum este stabilit dar elevul nu mai simte nevoia, iar aici profesorul dă greşi nu ştie să atragă atenţia elevului. Un lucru care se poate evita dacă elevii sunt atraşi către materii de mici, şi să li se fixeze ideea că nu vor şti niciodată din prima sau toată viaţa lor toate despre obiectul respectiv.

apples-and-cinnamon spunea...

E adevarat ca raportul elev-profesor nu se mai incadreaza in tiparul romantic invatacel-mentor, insa avand in vedere cat de mult s-au schimbat lucrurile de la 'Liceenii' incoace nu e de mirare la ce s-a ajuns. Elevii se considera atotstiutori, profesorii au uitat pe parcurs ca unul din rolurile lor este de a inspira noua generatie nu doar de a umple capetele cu formule si exemple. Cat despre prescurtari si diacritice, daca suntem de acord ca scopul limbajului este de a transmite un mesaj nu cred ca are importanta in ce mod e transmis atat timp cat ajunge la destinatie si e inteles.

Anonim spunea...

mmK, io zic k totu e peachy. t3h kidz r alrite, shinigami kid iz gettin old 'n' bitchy. cultura e la pamant, asa k numa in sus poa sa mearga.

sa curga banu si alcoolu & za teaches sa shuttfup

(ps. comentarii moderate? park vad k nu ma pui)

Shinigami Kid spunea...

De ce sa nu te pun nu mi-e greu sa dau un click. Moderez comment-urile numai ca sa nu se iste un razboi.